Dieta mamy

Ciąża to okres, w którym kobieta powinna szczególnie o siebie dbać. Bardzo ważnym elementem jest dieta. Często kobieta musi zrezygnować z pewnych nawyków żywieniowych na rzecz dziecka. Wszystko co robi ma bowiem wpływa na malucha, którego w sobie nosi. Przede wszystkim kwas foliowy. Ma on bowiem niezwykle ważny wpływ na rozwój płodu – zapobiega pojawieniu się wad wrodzonych. Co istotne, powinno się go przyjmować najlepiej jeszcze przed ciążą. Lekarze wręcz zalecają wszystkim kobietom w wieku rozrodczym włączenie go do swojej diety. Wraz z upływem miesięcy i rozwojem dziecka, płód potrzebuje coraz więcej składników odżywczych. Początkowo warto jeść posiłki składające się z produktów świeżych i naturalnych.

Po pewnym czasie należy zwiększyć ilość przyjmowanych kalorii do ok. 3000. Zaleca się spożywanie pełnoziarnistego pieczywa i makaronów. Ze względu na obecność węglowodanów zapewnią nam dużo siły i energii. Witamin i minerałów najlepiej szukać w owocach i warzywach. Ważne jest też spożywanie produktów obfitujących w białko. Są to na przykład ryby, jajka i mięso. Pamiętajmy jednak by nie były one surowe. Jeśli nie chcemy zbytnio przytyć należy ograniczyć spożywanie słodyczy i tłuszczów zwierzęcych. Kobiety stosujące dietę wegetariańską powinny skonsultować się z lekarzem, bowiem być może konieczna będzie suplementacja diety.

Przyszłe mamy muszą zrezygnować z używek, niezdrowego jedzenia typu fast food, mocno pikantnych potraw i napojów zawierających duże ilości kofeiny, jak cola czy mocna kawa.