Nowe auto a strata wartości

Nie da się ukryć, że zakup fabrycznie nowego samochodu prosto z salonu to niejednokrotnie horrendalne sumy. Mimo to, wiele osób wciąż się decyduje na nabycie takich egzemplarzy.

Przeciwnicy zakupu pojazdów na rynku pierwotnym jako koronny argument podają jego natychmiastową stratę wartości, która następuje tuż po wyjeździe od dealera. Jest w tym na pewno ziarno prawdy.

Jednak stopień utraty wartości na przykład po trzech latach użytkowania jest różny w zależności od marki samochodu. Według statystyk największą wartość rezydualną mają samochody japońskie oraz niemieckie.

Podobnie jest z markami Audi i Honda – a to dlatego, że od lat są postrzegane przez kierowców jako samochody niezawodne i solidnie wykonane. Gorzej jest w przypadku aut francuskich.

Po pierwsze, Polacy negatywnie oceniają zwykle jakość „Francuzów” , a po drugie marki z tego państwa zwykle mają dość elastyczne poziomy rabatów i upustów – taka polityka koncernów drastycznie obniża wartość rezydualną. Tak więc decydując się na kupno nowego auta warto porównać potencjalne spadki ich wartości i zadbać, by późniejsza sprzedaż nie była wielką porażką.